15 zanimljivih činjenica o Tojoti zbog kojih ćete još više voleti ovog „Japanca“

Objavljeno 26. februara 2021.

„Japanac“ ili „Nemac“, možda „Francuz“, ili „Korejanac“?! Pitanje je sad i večita polemika među ljubiteljima dobrih automobila...

I dok u tehničkim performansama, udobnosti i dizajnu vlada ,,mrtva trka“, jedan japanski gigant se izdvaja među mnogobrojnim brendovima i modelima vodećih autoindustrijskih nacija.  

Pogledajte zbog čega Tojota uživa ugled jednog od najvećih i najpopularnijih auto-brendova današnjice.



Porodični biznis

Toyota Motor Corporation je kompanija u tradicionalnom vlasništvu japanske porodice Toyoda. Do promene imena iz Toyoda u Toyota došlo je iz praktičnih razloga – na japanskom Katakana pismu Toyota se ispisuje jednostavnije, sa „samo“ 8 poteza, a uz to osmica se kod naroda dalekog istoka smatra brojem koji donosi sreću.


Skromni početak

Pre nego što je postala fabrika automobila, Tojota je bila okosnica tekstilne industrije Japana i proizvodila je automatske šivaće mašine. Rasprodajom mašina stekla je kapital za ulazak u auto industriju. Prva „tojota“ zvala se Model AA sedan i proizvedena je 1936. godine.


Neverovatan intenzitet proizvodnje

Proizvodni pogoni Tojote koji se nalaze širom sveta u proseku proizvode novi automobil na svakih 20-ak sekundi.


Pouzdanost i dugovečnost

Oko 80% tojotinih modela proizvedenih pre 20 godina i danas stabilno kotrljaju putevima širom sveta.


Istrajnost

Tojota je 1950. godine bila na ivici bankrota. Paradoksalno, ali upravo je Korejski rat koji je započet iste godine, spasao fabriku. Nakon što je američka vojska naručila više hiljada vozila za svoje potrebe tokom prisustva na korejskom poluostrvu, fabrika je ponovo „stala na noge“.



Pionir u očuvanju životne sredine

Tojota je među prvim fabrikama iz oblasti autoindustrije koje su svoju tehnologiju prilagodile principima očuvanja planete i zdrave životne sredine – razvojem hibridnih i električnih modela (Prius, Mirai, Corolla, Camry, Avalon, RAV4, Highlander)


Popularizacija brenda kroz sport

Tojota je prvi japanski proizvođač automobila koji je uzeo učešće u sportskim trkama. Bilo je to 1957. godine, na tradicionalnom australijskom Round Rally-u koji se održavao od 1953. do 1998. godine.


Jedna i jedina – Toyota Corolla

Tojota je vlasnik najprodavanijeg modela automobila svih vremena. Toyota Corolla je od svog nastanka 1966. godine do danas prodata u preko 44,2 miliona primeraka, u svim serijama.


„Kišobran“ efekat

Korporacija Tojota ima učešće u vlasništvu više poznatih brendova u autoindustriji. Kompanije Daihatsu, Subaru, Isuzu i Mazda su samo neke od onih u kojima Tojota poseduje akcije. S druge strane, brendovi kao što su Lexus i Scion su u potpunosti u vlasništvu japanskog giganta.


Lider u masovnoj proizvodnji

Tojota je prvi proizvođač automobila u svetu koji je u jednoj godini (2013) izbacio preko 10 miliona primeraka, uključujući sve modele.



Posluje u celom svetu

Tojota ima svoju prodajnu mrežu u najvećem broju država sveta, dok predstavništva ima u preko 170 zemalja, među kojima je i Srbija.


Najčešći auto na svetskim drumovima

U ukupnom broju svih automobila na svetu, tojota je kao brend najzastupljenija.


Lider u tehnološkim inovacijama

U svetu autoindustrije, Tojota je apsolutni rekorder po broju tehnoloških inovacija, sa preko 1000 patenata. Jedan od poslednjih je i motor sa pogonom na tečni vodonik, koji se ugrađuje u model Toyota Mirai.


Najviši stepen sigurnosti

Od 2018. godine svi tojotini modeli opremljeni su specijalnim Toyota Safety Sense uređajem koji poseduje svojevrsni radar na prednjem kraju automobila, sistem za sprečavanje sudara kroz detekciju vozila, pešaka i saobraćajnih traka, te integrisanu kameru u samom vozilu.


Leteći automobil

Tojota učestvuje u razvoju letećeg automobila koji bi trebalo da upali olimpijsku baklju na otvaranju odloženih Letnjih olimpijskih igara u Tokiju 2021. godine.




 

Promo tekst